Rüya Otel "Museum Hotel Kapadokya"
TOLGA TOSUN
İNDİGO GRUP - MUSEUM HOTEL GENEL MÜDÜRÜ
Öncelikle sizi biraz taniyabilir miyiz?
Ben Tolga Tosun, 1981 Ürgüp doğumluyum. Kapadokyalıyım. İstanbul Üniversitesi İşletme fakültesinden 2003 yılında mezun oldum. Museum Hotel, Matiana Travel, Indigo Jeotermal gibi markaları bünyesinde bulunduran aile şirketimiz Indigo Group’un 2005 yılından bu yana Genel Müdürlük görevini üstleniyorum. DEİK Sağlık İş Konseyi (SAİK) ve TOBB Nevşehir Genç Girişimciler YK üyeliği görevlerini de yürütüyorum.
Indigo grup nasıl oluştu? Bize hikayesinden bahseder misiniz?
Indigo Group ilk olarak 1992 yılında babam Ömer Tosun tarafından Indigo Gallery halı mağazası ile hayat buldu. Sadece nadide eski halı koleksiyonu üzerine odaklanmış olan galerimiz halen Türkiye’de koleksiyonerlerin vazgeçilmez duraklarından. Yurtdışından ülkemize gelen üst düzey misafirlere hizmet veren Matiana Travel seyahat acentesi, kişiye özel yurtdışı turlar planlayan Boutique Style Travel ve Kapadokya’nın en önemli markalarından Museum Hotel de sonrasında grubumuza dahil olan projelerimiz. Jeotermal enerji, karbondioksit üretimi, jeotermal seracılık ve lüks termal otel projeleri üzerine yoğunlaşan Indigo Jeotermal de grubumuzda yer almaktadır. Indigo Group olarak sıradan projelere yatırım yapmaktan ziyade, farklı ve marka projeler üzerine yoğunlaşmayı ilke ediniyoruz. Kapadokya bölgesinde balonculuğun başlatılması, ilk lüks butik otelin hayata geçirilmesi, ilk kişiye özel tur organizasyonları ve Kapadokya bölgesinde termal kaynakların keşfi gibi birçok ilki hayata geçirdik ve gelecekte de bölgemizin kalkınması adına katma değer üreten projeler hayata geçirmeyi amaçlıyoruz.
Museum Hotel kimin fikriydi? Nasıl gelişti bu süreç? İsim neden Museum?
Kapadokya bölgesinde en pahalı otel oda fiyatının 40-50 dolar olduğu bir dönemde, 1998 yılında, ortalama 500 dolar oda fiyatı ile hizmet vermeyi hedef edinmiş bir projedir Museum Hotel. Ne mutludur ki bunu da başardık. Projeye başladığımız dönemde babam Ömer Tosun’un ayrıca bir özel müze projesi vardı. Kendisi koleksiyoner ve eserlerin depoda durmasından ziyade bir müzede sergilenmesinin doğru olduğunu düşünüyordu. Bir gün neden bu iki projeyi bir arada planlamıyoruz diye kendimize sorduk. Fikri ve oluşan “Museum Hotel” markasını çok sevdik ve kollarımızı sıvadık. Bugün Museum Hotel’in resepsiyon, restoran, tüm teraslar, kolidorlar ve odalarında birbirinden nadide eserler sergilenmektedir. Bunun yanında, otelimiz mimarisi ile de bir “yaşayan müze” aslında. Binlerce yıllık mağaralar ve taş evlerin restorasyonu büyük bir titizlikle gerçekleştirildi. Bu eşsiz konsept ile misafirlerin unutulmaz bir Kapadokya deneyimi yaşamalarını sağlıyoruz.
Bölgenin en çok bilinen markası Museum. Hem yerli hem yabancıların ilk tercih ettiği otel olmasının sebebi nedir?
Aslında tek bir nedeni yok elbette, birçok neden bir arada. Ancak en önemli nedeni kesinlikle “hizmet kalitesi”. Museum Hotel, dünyanın en önemli lüks otel konsorsiyumlarından olan Relais & Chateaux’un ülkemizdeki tek üye oteli. Oldukça titiz bir değerlendirmeden geçerek bu üyeliğe hak kazanabiliyorsunuz. Sadece üst düzey yeme içme hizmeti sunabilen, şarap konusunda iddialı, belli bir konsepti olan butik oteller bu konsorsiyum içerisinde yer alabiliyorlar. Bunun yanında; konumumuz, manzaramız, konseptimiz ve oldukça geniş bir alanda sadece 30 oda ile hizmet veriyor oluşumuz bizi oldukça farklı kılıyor diye düşünüyorum. Ayrıca, 12 yaş sınırı ile hizmet veriyor oluşumuz özellikle balayı çiftleri ve büyük şehirlerin karmaşasından uzaklaşmak isteyen, sakinlik arayan misafirlerimiz için önemli bir seçim nedeni oluşturuyor diye düşünüyorum.
Dünya değişiyor. Artık Instagram, YouTube gibi platformlarda ünlü olan gezginler sayesinde markalar ciddi kitlelere ulaşıyor. Dijital turizm hakkında neler söylemek istersiniz?
Hala bu devirde binlerce dolar harcayarak fuarlarda broşür dağıtma peşinde koşan düşünce yapısına hayret ediyorum. Özellikle Instagram sonrasında biz otelciler için artık farklı bir dünya var! Artık otel müşterileri google’dan bile arama yapmak yerine sosyal medya üzerinden kim nerede kalmış, hangi otelin yer bildirimlerinde kimler hangi paylaşımları yapmış bunları takip ediyorlar, buna göre seçim yapıyorlar. Çok iyi bir otel olabilirsiniz ancak eğer oteliniz güzel resim vermiyorsa öncelikli tercih nedeni olmanız artık zor. Biz bugün 183 binin üzerinde takipçisi ile Türkiye’nin uzak ara Instagram’da en fazla takipçisi olan oteliyiz. Bunun tabii ki bir nedeni var.
Museum Hotel, marka olarak çok iyi bir konumda. Bunun meyvesini hem siz kazanç olarak, hem de ülkemize sağladığınız katma değer ile güzel bir noktada ilerliyorsunuz. Gelecekte yeni yatırımlarımız olacak mı?
Museum Hotel bizim için bir başlangıç. Kapadokya ve Türkiye turizminin çehresini değiştirecek çok özel projeler üzerinde çalışıyoruz. 12 yıldır gerçekleştirdiğimiz titiz çalışmalar sonucunda Kapadokya bölgesinin önemli bir Jeotermal rezerv alanı olduğunu kanıtladık, termal suları gün yüzüne çıkardık. Bununla bağlı olarak Türkiye’nin en lüks termal otellerini Kapadokya’da hayata geçirmeyi planlıyoruz. Kaplıca mantığında olmayan, Afyon ve Kızılcahamam mantığından oldukça farklı, wellness ve thermal spa odaklı çok özel projelerden bahsediyorum. Bunların yanında jeotermal seracılık, karbondioksit üretimi, butik otel ve bağcılık alanlarında da projelerimiz bulunuyor.
Kapadokya hakettiği noktada diyebilir misiniz? Yoksa biraz daha zaman var mı?
Kapadokya şu an asla hakkettiği noktada değil. Özellikle nitelikli turizm adına yapılması gereken çok daha fazla şey var. Ama doğru yolda olduğumuzu düşünüyorum. Hayata geçecek yeni nitelikli konaklama tesisleri ve gastronomi alanında yapılacak yeni nitelikli yatırımlar ile Kapadokya markası hakkettiği noktaya çok daha hızlı bir şekilde ulaşacaktır.
0 Yorum