Business&Luxury Magazine

Global Tourism Forum Başkanı "Bulut Bağcı"

Bulut Bağcı
Global Tourism Forum Başkanı

Global Turizm Forum'unun Davos zirvesinden esinlenerek ortaya çıkartıldığını belirten Bulut Bağcı ile başarı hikayesini ve ülkemizi Dünya'da nasıl temsil ettiğini konuştuk.

Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?
20 yılı aşkın bir süredir turizm sektöründeyim. Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümü mezunuyum. Turizm sektöründe çekirdekten yetiştim diyebiliriz. İlk olarak 2010 yılında çalışmaları başlayan ve turizm endüstrisini bir araya getirmeyi hedefleri arasında tutan Global Tourism Forum’un Yönetim Kurulu Başkanı olarak iş hayatıma devam etmekteyim.


Bize biraz World Tourism Forum hakkında bilgi verebilir misiniz? World Tourism Forum nasıl ortaya çıktı? Bize biraz hikayesinden bahseder misiniz?
2014 yılına geldiğimizde, İsviçre’nin Davos Kasabasında her yıl yapılan Dünya Ekonomik Forumu’ndan esinlenen bir projeyi hayata geçirmeye karar verdik. Dünyada, global turizm sektörü tarafından kabul gören ve marka olmuş ortak bir zirve henüz yoktu. Bu yüzden, 2010 yılında bunu kurmaya karar verdik ve World Tourism Forum, yani Dünya Turizm Forumunun ilkini 2015 yılında İstanbul’da gerçekleştirmek üzere yola çıktık. İlki çok başarılı geçen forumun, şuan 13.sü yapılıyor ve görüldüğü üzere büyük bir potansiyele ulaşmış durumda. World Tourism Forum büyüdükçe sadece benim değil, aslında bir çok kişinin de hayali olduğunu görmüş oldum. Sadece Türkiye değil, Dünya devlet başkanları, bürokratları gibi isimlerinde bu projede yer almak istemeleri aslında ne kadar doğru bir projeye yatırım yaptığımı bana kanıtlamış oldu.
World Tourism Forum olarak artık turizmin lideri olduğumuzdan ve portföyümüze yatırım, pazarlama ve insan kaynakları çözümleri gibi hizmetler eklediğimizden, sınırları zorladığımıza karar verdik. Evet, dünya artık bizim için yeterli değil! Buna göre, küresel turizm pazarındaki daha kucaklayıcı rolümüzü yansıtmak için ismimizi Global Tourism Forum'a dönüştürmeye karar verdik. Sektördeki 20 seneyi aşkın deneyimimizi aktardığımız Global Tourism Forum ile çok daha büyük başarılara imza atacağız.


Geçtiğimiz organizasyonlarda turizm sektörünün birçok önemli ismi ve devlet başkanları World Tourism Forum’a katılmıştı. Önümüzde ki organizasyonda kimler yer alacak?
Şimdiye kadar Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Fransa Eski Cumhurbaşkanı François Hollande, Dünya Turizm Örgütü Başkanı Jose Manuel Barraso, Birleşik Krallık Dış ve İçisleri Bakanı Jack Straw gibi fikirleriyle farklı sektörlere yön veren liderleri ağırladık. Önümüzdeki etkinlikte Michelle Obama, İngiliz Politikacı Theresa May gibi isimler yer alacak. Daha ismini sayamadığım bir çok devlet başkanı ve bürokrat var. Fakat her organizasyonun o sene ki temasına göre bu isimleri seçip kendilerine yer veriyoruz.


Gelecekte farklı projeleriniz olacak mı?
Tabi ki olacak. Fark yaratan, Dünyayı ilgilendirecek bir çok projemiz hazır durumda. Farklı projeler için farklı ülkelerde imzaladığımız anlaşmalar mevcut, zamanı geldiğinde kamuoyuna gerekli açıklamaları yapacağız.


Türkiye'nin tarihiyle alakalı bir geziye ömür yetmez. Sizce Türkiye’nin dış tanıtımında eksik noktalar var mı? Varsa bu eksikleri gidermek için sizce nasıl bir yol izlenmeli?
Öncelikle dış tanıtımda gerekli harcamalar yapılıyor, yatırımlar yapılıyor fakat doğru yatırımlar mı yapılıyor bunları bilmek gerek. Stratejiler uzun vadeli planlanmalı ki projeler daha ayakları yere basar şekilde ilerlesin. Eksikleri gidermek için öncelikle ülkemiz için bir marka değerinin oluşturmalıyız ve algı yönetimi yapmamız gerekmekte. Hedef pazarımız olan ülkelerin zihinlerinde ki Türkiye algısını doğru yönetmeli ve kurgulamalıyız. Beraber savaştığımız ve onların tahinin bizim tarihimizin yanında adının bile zor geçeceği bir Kore gerçeği var. 67 sene içerisinde marka anlamında, ticaret anlamında bize fark atan bir ülkeden bahsediyorum. En az bizim kadar sorunları olup ama yanlarına bile yaklaşamayacağımız bir ekonomiye sahipler. Bunları önümüze serip biraz düşünmemiz gerekiyor.


Gana, Güney Afrika, Angola, Etiyopya gibi ülkelerin devlet başkanları ile ciddi bir bağlantınız var. Ana hedef Türkiye'ye yatırım mı? Yoksa Türk iş insanları için yeni pazarlar mı?
Hem Türkiye’ye yatırım, hem de iş insanlarımıza yatırım için yeni pazarlar sağlamayı hedefliyoruz. Ülkemiz için her zaman elimizi taşın altına koymaya hazırız. Yapmak istediğim her proje, gelecekte tarih kitaplarında yer alabilecek projeler. Bu Dünyaya imza atmaya geldiğime inanıyorum. Ben belki sonsuza kadar yaşamayacağım ama projelerimiz, fikirlerimiz her zaman yaşayacaktır. Türk iş insanları için Türkiye ve Dünya'da her türlü bağlantıyı kurup, her fikri değerlendiriyoruz. Önümüzde ki dönemlerde Türk iş insanları ile Dünya'da daha çok var olmayı hedefliyoruz.

Dünya'da yatırıma en açık olan bölge neresi?
Dünya’da yatırıma açık çok fazla bölge var. Biz, Global Tourism Forum olarak rotamızı Afrika’ya çevirmiş durumdayız. Dünya'nın en bakir toprakları. İnsanları saf ve temiz. İçlerinde kötülük yok. Her şey insanın güvenmesiyle başlıyor. Bu kadar büyük toprakların bir gün Dünya'ya hükmedeceğini düşünüyorum. Bir gün Dünya, Afrika topraklarının liderliğini görecektir.


Genç turizmci girişimciler için neler söylemek istersiniz? Başarılı olmalarının en ince ayrıntıları neler?
Başarılı olmak için kendilerine inansınlar. Başarının anahtarı yılmadan çok çalışmakta yatıyor. Yeni nesil her ne kadar tembel yetişse de inanılmaz zekalarda çıkmıyor değil. Beyinlerini tembelleştirmek yerine sürekli aktif halde çalıştırmaya gayret göstermeliler. Okumaktan asla kaçınmayın. Sosyal medyadan her gün 1 saat uzaklaşıp kitap okuduğunuzda, bir zaman sonra kendinize ne denli bir yatırım yaptığınızı anlamış olacaksınız. Sosyalleşin, insanlarla tanışmayı, konuşmayı deneyin, dil öğrenin, farklı kültürlerden insanlarla konuşun, sorular sorun ve kendinize her daim güvenin. Hata yapmaktan asla korkmayın.


Prestijli bir iş yapıyorsunuz. Ama birde arka planı vardır. Böyle bir organizasyonun kusursuz olması için nasıl zorluklar ile karşılaşıyorsunuz?
Başarılı ve akılda kalıcı bir kurumsal organizasyona imza atmak için belli adımlarla ilerlemek gerekir. Böylece istenilen kusursuz organizasyon fikirleri, kurumun amaç ve vizyonunu destekleyen faaliyetlere dönüştürülür. Araştırma, Planlama ve Program, Uygulama ve Değerlendirme başarılı bir organizasyonun temel taşlarıdır.


Her şeye sıfırdan başlamış olsaydınız yine bu işi yapar mıydınız? Yoksa farklı sektörlere mi yönelirdiniz?
Her şeye sıfırdan başlayacak olsam yine turizm sektöründe çalışırdım. Çünkü turizmin mayası barıştır, insanları sevmektir. Bize bunu doğduğumuz günden bu yana ailelerimiz öğretti. Eğer bizimde öğretebildiğimiz kişiler olursa gönlümüz rahat bir şekilde yaşayacağız.


Ülkemizi Dünya'da çok güzel temsil ediyorsunuz. Gelecek dönemlerde bakanlık veya elçilik düzeyinde görme şansımız olabilir mi?
Güzel ülkemizi her zaman en iyi biçimde temsil etmeye elimden geldiğince devam edeceğim. Gerisi kısmet. Rumi’nin çok sevdiğim bir sözü var: her nasip vaktine esirdir. İnsanın kaderinde yazılmış olan nasibi/kısmeti, vaktinin gelmesini bekliyordur. Bu yüzden sabırlı olmak lazım.

0 Yorum

Cevapla