Business&Luxury Magazine

2021 Yeni Kasa Mercedes-Benz S Maybach

Lüks PATRON

2021 Yeni Kasa Mercedes-Benz S Maybach

Mercedes S-serisinin örtüsünü kaldıralı bayağı bir süre geçti. Bu süre içerisinde Mercedes S-serisinden çok, Mercedes-Maybach S580 konuşuldu. Zira Mercedes-Maybach S580’e dair casus fotoğraflar, bu süre boyunca yayınlandı, durdu. Fakat artık bu casus fotoğraflar üzerine konuşmaya gerek kalmadı. Yeni Maybach S580 üzerindeki kamuflajları sonunda kaldırdı.

İşin özel donanım modunda ise listenin bir hayli uzun olduğunu söyleyebiliriz. Maybach rozetinin etkisi ilk aşamada aracın altyapısında başlıyor. Aynı isimli sürüş modu özel olarak geliştirişen model, bu sürüş modunda gaz tepkisini kademeli şekilde tekerleklere aktararak daha konforlu bir sürüş sunma vaadinde. Elbette AIRMATIC rozetli havalı süspansiyonlara da işin konfor noktasında büyük iş düşüyor. Opsiyonel olarak sunulan ve 48V elektrik gücüyle desteklenen aktif gövde kontrolüyle de, yol zemini kameralar aracıyla sürekli taranıyor ve süspansiyon tepkileri anlık olarak farklı karakterlere bürünebiliyor. Ailenin diğer üyelerinden de bildiğimiz arka tekerlekten manevra kabiliyeti, Maybach S-Class’da 10 derecelik açıya kadar destekleniyor. Bu düşük hızlardaki manevra kabiliyetine önemli oranda katkı demek.

YENİ MAYBACH S580 TASARIMI
Yeni Mercedes-Maybach S580’in tasarımına şimdi geçebiliriz. Otomobil, ön tarafta genişleyen bir ızgara ile bizleri selamlıyor. Bu ızgaranın hemen üzerinde bir ‘’MAYBACH’’ yazısı ve kaputun üzerinde ikonik Mercedes logosu bulunuyor. Arka tarafta ise ışıklı bir Maybach logosu tercih edilmiş durumda.

MERCEDES-MAYBACH S580 V8 İLE GELİYOR
Maybach S580’in kaputunun altında 4 litrelik çift turbolu V8 motor bulunuyor. Bu motor, EQ Boost adı verilen yarı hibrit bir teknoloji ile geliyor. Motor, 503 beygir güç ve 700 Nm tork üretebiliyor. 4WS sistemi ile gelen otomobil, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ile eşleşiyor. Ancak bu noktada söylemeden geçemeyeceğiz; Aracın sınırlı sayıda V12 motora sahip bir versiyonu da gelecek. Bu oldukça önemli.

Mercedes-Maybach S-Serisi’nde kısmen elektrik destekli, Mercedes-Benz portföyünden motorlar kullanılıyor. Elektrik desteğini ikinci nesil entegre bir marş jeneratörü (ISG) sağlıyor. ISG, sürüş anında içten yanmalı motora 15 kW’a kadar güç desteği veriyor; sabit hızlı sürüşlerde “süzülme” fonksiyonunu destekliyor; start-stop özelliğini daha konforlu hale getiriyor ve de sürüş sisteminin genel olarak daha verimli olmasını sağlıyor. Dört tekerlekten çekiş ise tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor.

Yeni S-Serisinde 9G-TRONIC otomatik şanzıman ISG ile entegrasyon için daha da geliştirilmiş.

Maybach S-Class sürüş teknolojisi konusunda da ailenin zirvesini büyük bir cömertlikle temsil ediyor. Üçüncü seviye otonom sürüş seviyesiyle asfalta inecek olan modelde, aktif sürüş destek asistanları yavaş yavaş sürücünün egale edilebileceği senaryoyu deneyime açıyor. Sunulan sürücüsüz park özelliği ise dördüncü seviye otonom sürüş dinamikleriyle eş değer. Bu da aracı uzaktan kumanda ile istenilen yere konumlandırma veya istenilen yerden çıkartma ayrıcalığını sunuyor. 2021 model yılıyla birlikte 100. yılını kutlayacak olan Maybach bu vesileyle W223 kasa olarak bileceğimiz bir jenerasyona geçecek.

Mercedes-Maybach S580 fiyatı için şimdilik herhangi bir açıklama yok. Fakat otomobilin çok uygun fiyatlı bir otomobil olmayacağı bir gerçek. Fiyatların önümüzdeki dönemde belli olması bekleniyor.

2021 MERCEDES-MAYBACH S580 İÇ TASARIMI

Mercedes-Maybach S580’in dış tasarımıyla değil, iç tasarımı ile başlamak gerek söze. Çünkü bu otomobilin öne çıkan yanlarından biri lüks detaylara sahip iç tasarımı ve konforu. Otomobil, aks aralığının 180 mm kadar uzamasıyla birlikte yolcularına daha fazla alan sağlamış durumda. Mercedes bu alanı ise açılabilir ayak desteği ile değerlendirmiş. Ayrıca koltuklar da bu konforun bir parçası olarak ısıtmalı ve soğutmalı sisteme sahip. Hatta masaj desteği bile bu koltuklarda mevcut. Daha fazla konfor için tepsi uzantısı, soğutucu gibi ekstra donanımlar da araca eklenebiliyor.

Otomobilin kapıları da artık elektrikli bir sisteme sahip. Bu sayede kapılar, elektrik destekli olarak açılabiliyor. Maybach S580’de bulunan kör nokta kontrol sistemi, kapılarla birlikte çalışarak kapı açılmadan önce bir tehlike olup olmadığı kontrol ediyor ve uyarıyor. Dijital tarafta ise bizleri MBUX multimedya sistemi destekli beş dijital ekran karşılıyor. Arka koltuktaki iki ekran 11.6 inç büyüklüğünde. Araçta sanal gerçekliğin nimetlerinden yararlanıldığını da ekleyelim.

0 Yorum

Cevapla