"Falcon 6X" Gökyüzündeki Servet
Falcon 6X
Bugüne kadarki en büyük, en gelişmiş Falcon
Bu etkileyici veriler ve rakamlara bir göz atın: 198 cm ile iş havacılığındaki en yüksek kabin içi, .90 Mach azami hız, 10.186 kilometre menzil ve daha küçük jetlere denk kısa pist becerisi. Yine de tüm bu becerileri sınıfının en düşük yakıt tüketimiyle gerçekleştirir. 5X, kısa görevlerde yüzde 50’ye kadar daha verimlidir. Falcon 6X, iş havacılığındaki en gelişmiş elektronik uçuş kumanda sistemine sahiptir. Ultra verimli P&WC motorlar yakıtın her damlasından maksimum güç elde eder. Kabin size ihtimam göstererek on iki saatlik uçuşlardan hiç yorulmadan inmenize olanak sağlar. En büyük faydası: kısa ya da uzun her türlü görevde verimli olarak kullanabileceğiniz büyük bir uçak. Falcon 6X sadece sağduyunuza değil tüm duyularınıza hitap edecek şekilde üretilmiştir.
Bordeaux-Merignac’da gerçekleştirilen törenle Dassault Havacılık yeni ve en gelişmiş uçağı Falcon 6X uçağını fabrikadan çıkarttı. Fransız üretici Dassault Aviation yeni iş jetinin tanıtımını dijital ortamdan gerçekleştirerek tüm dünyaya duyurdu. Dassault’un en yeni iş jeti olan Falcon 6X Bordeaux-Merignac fabrikasında e-sunum ile tanıtıldı. Patronların dikkatini çekecek olan yeni jetin 10.200km menzile ve maksimum Mach 0.90 hıza ulaşabileceği açıklandı. Dassault Aviation Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Eric Trappier , “Falcon 6X’in bugünün kullanıma sunumu önemli bir başarı.Falcon ailesine tamamen yeni bir uçak tasarımının eklenmesi olan ultra geniş gövdeli Falcon 6X’i sunmaktan çok memnunum” dedi. “Covid-19 salgınının ortaya çıkardığı zorluklar, Dassault ve ortak şirketleri adına istisnai bir azim ve işbirliği gerektirdi” açıklamasında bulundu.
Sanal “Roll out” gerçekleştirildi
Koşullar şirketi “sanal” bir açılış yapmaya zorlasa da, etkinlik küresel erişime sahipti. Dünyanın her yerinden müşteriler ve operatörler, uçağın ilk kez halka açıldığını görmek için oturum açtı. Ancak ortamın yeniliğine rağmen, canlı yayınlanan dünya prömiyeri rekor sayıda ziyaretçiyi çeken büyük bir başarıydı. Çift motorlu, uzun menzilli uçak projesi, Şubat 2018’de başlamıştı. İmalatçının 5X projesinde motor sorunu yaşaması üzerine Dassault mühendisleri gövdeyi bir metre uzatarak 6X uçağını geliştirmişti. Yakın zamanda yer testleri başlayacak uçağın önümüzdeki yıl test uçuşlarına başlaması planlanıyor. Geçtiğimiz aylarda, Pratt & Whitney Canada, uçağın PW812D motorunun yer ve uçuş testlerini tamamlayarak 6X’in ilk uçuşuna giden yolu açtı. 10,186 km menzil ve 0,90 mach hıza sahip Falcon 6X, yolcuları uzak ve geniş büyük iş merkezlerine bağlayabilme yeteneğine sahip. Londra’dan Hong Kong’a veya Los Angeles’tan Moskova’ya aktarmasız uçabiliyor. Falcon 6X diğer Falcons uçaklarına göre, ultra kısa ve ulaşılması zor pistlerle donatılmış küçük havaalanlarına güvenli bir şekilde iniş yapma özelliğine sahip.
0 Yorum